Happy-go-lucky

I'm the mother of two. I do enjoy learning English. I myself still make all kinds of mistakes,but someday,I'd like to make myself understood in English.


[ --/--/-- --:-- ] スポンサー広告 | TB(-) | CM(-)

台風一過

豊川市では夜中のうちに台風が通り過ぎたようです。
夜は早々と寝てしまったのでどれほどの強さだったかは分かりませんが、19号は雨よりも風が強い台風でした。

連休中は、長女が岐阜のおばの家に泊まりに行っていたのですが、少し予定を早めて帰ってきました。主人は東京へ出かけていたのですが、やはり早めの新幹線のチケットに買い直して帰ってきたそうです。

19号が過ぎ去った今日は、晴れていますが風が強いです。

今日は計理士さんが来るのをすっかり忘れていて、計理士さんの前で 急いで書類の準備をしました。2連休の休みぼけでしょうか?

今から音読します。


[ 2014/10/14 14:30 ] My daily life. | TB(0) | CM(0)

復活

ブログ、長い間 放置状態でした。

歯科衛生士同士のトラブル、プリスクールの退職したネイティブの先生とのトラブル。
持病のバセドウ病は薬を飲まなくてよくなるほど安定していたのに、10円玉ほどの円形脱毛症2カ所発見し、
病院へ行ったら..... バセドウ病の薬の服用復活 ;( トホホ...
生涯、この病気とはうまくつきあっていく覚悟は出来ていますが、髪が抜けるのはとてもショックです。

正しい姿勢
正しいウォーキング
腹式呼吸

心がけます。

[ 2014/08/31 21:04 ] My daily life. | TB(0) | CM(0)

Birthday Party

One of my friends threw a birthday party for me. Actually my birthday was last month. So my friend made plans for the party on June, but my schedule didn't permit her to visit her house. Finally, my daughters and I visited her house last weekend. My friend and I have a lot of things in common. For instance, me and my friend are the same in age, we have first daughters of the same age and she is a working mother. We enjoyed chatting for four hours. Although we can talk anytime because my house is not so far from her house, but we were not feeling chatty enough.
She prepared not only our dinner, but also a birthday ice cream cake for me!!
It was so delicious.
I was so happy and had a great time.
She made my day!!


[ 2013/07/31 18:45 ] My daily life. | TB(0) | CM(0)

Volleyball Games.

I belong to two volleyball teams.
One of the teams had a game last weekend. I play as one of the setters on that team. We were so excited because this was our first time to make the final. But we had to play games before the final game, so we were exhausted. Although we went all out against the opponent, we lost the final game.
We aimed to win the game, but what's more, we thoroughly enjoyed playing together.
I had a wonderful time today, playing volleyball and drinking with my teammates after the game.
[ 2013/07/31 18:40 ] My daily life. | TB(0) | CM(0)

Young Americans ②

YA最終日のショウが始まる前、
”娘の役は誰か他の子に変わっているかも”
私が英検受験だった為に 朝は十分に娘にかまってあげられなかったので、後悔、不安がよぎりました。

ショウは2時間の構成で、はじめの1時間は YAのショウ、後の1時間で YAと子供達のショウをすることになっています。YAのショウは言うまでもなく素晴らしく、glee好きの私にはたまりません。歌の内容等は去年と同じですが、とても新鮮で興奮しっぱなしの1時間でした。
休憩の後、YAと子供達のショウが始まりました。
一緒に参加した2人の友達のお子さんもソロパートがあり、立派に演技、歌を披露しました。
あとは娘のみ....

あ〜そろそろだ。と思った頃、娘がでてきました。
「ウィグしてない....」「コスチュームのみじゃん!」
友達につぶやいているうちに歌い始めていました。同じグループの皆とダンスをしながら楽しそうに歌ってる彼女を見て、ホッとしました。
娘のパートが終わり、隣の友達を見ると、ハンカチで顔をおさえて泣いていました。
「よくがんばったね〜。」
私は実は内心、娘に対し怒っていました。
きっと娘は、ウィグをかぶるのが嫌でYAに ウィグをつけたくない! とわがままを言ったに違いない。
そう思っていたからです。

すべてのショウが感動的に終わりました。
今回は低学年のお子さん達のソロの数がとても多かったように思えました。緊張しながらもYAに助けられながら
舞台の上で歌い、輝いてました。YAは本当に素晴らしい体験ができる場所だと思います。
豊橋では去年始まったYAですが、娘が小1の時から始まっていてくれたら...と悔やみます。

ショウも終了して娘と顔を合わせるなり私は、
「ウィグかぶりたくないって言ったの?」
と半分怒り気味で聞きました。
「今年はもともと、ウィグを使わない予定だったみたい。」
と一緒に参加した友達と声を合わせて言われました。

何だったんだろう....あの心配と不安は.....




今年のショウもとても笑い、驚き、感動をYAや子供達と共有できてとても幸せでした。
[ 2013/06/23 08:54 ] 娘のあれこれ。 | TB(0) | CM(0)


